
Mördar-Anders och hans vänner (lättläst)
Häftad bok. LL-förlaget. 2016. 136 sidor.
Nyskick. Mycket gott skick
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789188073181
- Titel
- Mördar-Anders och hans vänner (lättläst)
- Författare
- Jonasson, Jonas
- Förlag
- LL-förlaget
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 136 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 135 x 210 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Mördar-Anders har suttit i fängelse i nästan hela sitt vuxna liv. Tre människor har han mördat men nu är det slut med det. Mördar-Anders har bestämt sig för att aldrig mer ta ett liv. Men att misshandla folk kan han tänka sig, åtminstone om han får bra betalt. Med hjälp av sina vänner receptionisten Per och prästen Johanna tjänar Mördar-Anders mer pengar än nånsin. Han bryter benen på folk som inte kan betala sina skulder. Men när Mördar-Anders finner Jesus kan han inte längre slåss. Han vill vända andra kinden till. Per och Johanna blir rasande, nu får de inga mer pengar. Men kanske kan man tjäna ännu mer på att hylla Gud? Mördar-Anders och hans vänner (samt en och annan ovän) av Jonas Jonasson har bearbetats till lättläst svenska av Johan Werkmäster.